Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Sunday 26 September 2021

POEZII

 

***

Bestia ruginită rumegătoare

simte rivalitatea dintre sfinți

ura înțelepților față de Budha

veninul cărturarilor filtrat

pentru Iisus Hristos, ura unui

cutărică scârța-scârța pe hârtie

față de un scriitor adevărat ‒,

istoria lui Abel și Cain rezumă

toată istoria și fiara se simte

îngâmfată, plină de sine,

autosatisfăcută suficientă sieși,

rumegă întruna intuițiile originare,

mai ales ”Miorița” și din când

în când o ia razna și face

talanga-balanga la urechile

animalelor cu flori negre-ntre

copite la care le iese fericirea

pe nări, pe toate găurile lărgite

și nu recunoaște decât monștrii

pe cei rebeli pentru umanitate,

transfugi pentru dobitoace

și apostați pentru Biserică ‒

primordială la bestie e dogma

nefericirii, nenorocirea ce stă

sculată ca șarpele pe creanga uscată.  

***

Sunt ghiftuit de răul tău, Iubire,

zici că nu există nimic care să merite

să existe, dar nu încetezi să mă ponegrești

între rătăciri și exclamări, mă urmezi

mă lovești din umbră, ești o iudă, dar

veșnic sunt prezent în mintea ta, ce blestem:

legată de numele și sângele meu lesbiană

și le devori pe amândouă vampir predestinat,

mă-nșeli ca pe un miel, tu te ivești acolo

unde eu dispar alegerea nu eliberează despărțiri.  

No comments:

Post a Comment