Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Tuesday 9 January 2024

CANIBALUL BOLȘEVIC SCRIE O SCRISOARE DE DRAGOSTE IUBITEI POETULUI NAȚIONAL ÎN NUMELE POETULUI

 Măi îngerașule, mă fato sunt bolnav

și e un ger nemaipomenit și poate

să mă îmbolnăvească și mai rău.

Puiuțul meu cel scump răscump

și iubit ‒ ce faci tu acolo? și te rog

să mă ierți că nu-ți scriu mai des ‒

câine ce sunt fără inimă, sunt ocupat

cu gheșeftul până peste cap. Depărtarea

și preocuparea asta ne strică rău de tot.

De s-ar mântui afacerile tale de-acolo

că le ai și de s-ar sfârși și ale mele mult

mai tâmpite ca alea la tâmpitul Timp.

Auzi, tu?, fato, dulcea mea Doamnă ‒

să mă scuzi că-s grobian ca alaltăieri ‒

ca să fim odată și odată un trup și un suflet.

Dar să știi, țoapă, că oricine ar vrea

să mi te ieie pe tine și să te ducă

la Marea Moartă, în Sidon, singura

mea avere scumpă și singura mea fericire

din lume e un om de nimic care merită

spânzurătoare ori tragere pe roată

ori o bucată de carne smulsă din pieptul

ipochimenului și epitetele cele mai proaste.

Iartă pe cânele de mine, dar tu știi că de câte

ori îmi vorbești de curtezani, de ofițeri țanțoși ‒

ah, câinele de mine sunt in Othello prăpădit,

îmi înfigi un ghimp în inimă și mie îmi vine

să te strâng de gât. Puiuțule zău nu pot veni

încă că sunt bolnav și ocupat cu gheșeftul,

dar așa-mi ești de dragă, așa că mă tăvălesc

și nu știu cum să ți-o mai spun cum să ți-o mai trag.

Și broscoiul de la Marea Moartă tot îi dă cu penița...

”Dacă m-aș vedea iar cu tine la un loc cu Eminul tău

iubit, aș arde cu tine la un loc în cuptiorul profetului

Daniel și vom țopăi ca acei copii în flăcări și rămân

al tău în vecii vecilor.”

 

Maramoiul Broscoi a publicat această scrisoare și eu am copiat din Manualul de lit română de clasa a zecea. Cred că Academia Română compune scrisori de dragoste scârboase la clasici. Am văzut și lui Rebreanu că le compun scrisori de dragoste alde câine ce sunt oligofrenii Academiei. Halal nărod! Nu e așa că cei care vând pfește veșted ne fac culitiura? 


No comments:

Post a Comment