Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Friday 8 March 2024

DECEPȚIA LUI ZARATUSTRA

 

Mereu mă uit îndărăt de pe culmile

înzăpezite râzând, cât am suferit

de așa-zisa inevitabila religie și nu poți

să-l găsești într-adevăr pe Dumnezeu.

E un fum ce-ți dă în ochi și lăcrămezi,

e un soi de sentimentalism o întoarcere

târîș la vechile cochilii găunoase

nu-l pot găsi pe Dumnezeu, deși arde

în mine considerând la rece, imparțial

nu-l pot găsi pe Dumnezeu. Mi-e silă

de omenire și de voința umană

până și de propria-mi voință, că omul

e trist, ticălos și tușește când nici

nu te aștepți și se complace să fie

o pacoste în plus pe fața pământului

și voințele lor sunt tot mai păcătoase

că tot ce fac e să-și compună zile

tot mai încărcate de divertisment,

pline ochi de satisfacție. Viața-i oribilă,

acest sumbru mamifer care-și linge pielea,

considerând că omul provine gingaș

și mândru din maimuță și muncă,

fiecare ipochimen încearcă tot timpul

să-și impună propria-i voință ‒ altor inși

și lui însuși ‒ și aproape întotdeauna

în mod prezumțios, odios, incestuos.

Din cele mai vechi timpuri cu ochi

abia întredeschiși își studiară famelica

formulă a rasei sale înțelegând ca-n ceață

că e un animal sexual ăsta-i lucrul care-mi

face silă de viață, e amuzant că uneori

cade pe gânduri, de parcă-ar vrea

să izbucnească-n plâns că s-a scăpat

în pantaloni și silit să se-ntindă

ca un obiect încearcă să-și impună

propria voință, rezistând tuturor

voințelor pe care alții încearcă

să i le impună lui insului individ,

devenind bun șofer, bun aviator,

bun schlöser, îl vezi cum asudă,

omoară, pune de un măcel și apoi

cântă, mănâncă, bea, se spovedește,

își trage șlițul. De la un anumit punct

simt cum mi se face greață, îmi simt

până și sufletul îngrețoșat. Sufletul

mi-e îngrețoșat și nu văd nimic

în față decât moartea. Nicio viziune

nu apare, mă retrag în peștera mea

și las oasele să mi se usuce până

se vor face pulbere. Ah, oamenii

sunt respingători și nu-s în realitate

decât niște animale perverse.        

No comments:

Post a Comment