Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Monday 18 September 2023

DUPĂ ANA BLANDIANA, O COABĂ NEAJUNSĂ CLOȘCĂ ‒ CUMĂTRA LUI M. EMINESCU ȘI A LUI BREJNEV ‒ LIMPEZIRE

 

Odaia mea avea ochi de copoi ferestre

urechile lor îmi acopereau pântecele  

lipite una de alta și șobolanii ieșind

din borte cântau: tu trebuie să stai

crăcănată, cu picioarele paralele cu trupul.

Degetele lor în borte arătau trupul meu

burdușit cu pâri, delațiunile nescrise

și eu gemeam, oftam, mă scremeam  

dar nu am țipat: pleacă de-aici,

șobolanule; eu i-am mângâiat coada

lungă, l-am pupat pe bot și i-am zis:

”Suntem chit.” Dar el era un șobolan

ciudat i se părea indecent să-mi scoată

puloiul din gură. Odată m-a sufocat ‒

în liniștea mare auzeam ghearele lui

cum scormonesc în mațe, în matcă

acolo lăsa strălucitoare urme neprecaute

șobolanul n-a fost prins niciodată: era

întuneric acolo și frig. Eu stearpă vedeam

vidul, rotindu-se în jurul meu, în jurul lui

iar pe pielea mea cămașa păroasă s-aprinde

ușor și miroase a pucioasă.  

No comments:

Post a Comment