Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Thursday 19 October 2023

ZMEII BOLȘEVICI AUTOR: WLADIMIR BERLINSKY

 

***

Zmeul literelor și zmeoaica

literelor bolșevice se leagănă

în hamac ivite de dincolo

de contingent și atinse

de transcendent picioarele lor

se împletesc ca șerpii, plapuma

ce-i acoperă ia foc miroase a fum

de păr de capră aprins, curată

consolație când efebul, tânăr

comisar cu literatura și prinde

a legăna hamacul fredonând:

zmeoaica mea tânără și tutelară,

noaptea coboară pe trepte tu ești

a mea și știi bine că te iubesc

brazii s-au înnegrit, ciorile

nu mai croncănesc, cerul ia

culoarea sufletului tău și trompetele

mele cântă săltând fericirea zmeului

de lângă tine, de lângă trupul tău

eu voi intercala între voi după

pofta voastră să vă iubesc pentru

totdeauna inima mea lângă inima

ta și inimile voastre în inima mea

fac fumegații tu unică vei primi

de la buzele mele 2-3 mii de pupici

iar zmeul un milion pe mustață,

mă gândesc la un poem icoană

care nu va scoate nori de sulf ‒

și se leagănă și se leagănă-n hamac

zmeii bolșevici.

No comments:

Post a Comment