Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Sunday 27 August 2023

MARTIRUL VESEL

 

A apărut de după un copac

mărunt și trist, cu o umbră

veselă pe față, cu un nihilism

lipit de buze, subjugat vizibil

de un alt eu, sceptic și neîncrezător

mereu surâzând în niciun moment

posac și indiferent, un om solidar

cu ”sărmanul norod”, mereu

în căutarea cuiva căruia să-i

mărturisească durerile. Ne-am

așezat pe o bancă, în fața noastră

țopăia un porumbel beteag

și parcă ne filma cu ochiul fixat

pe lateral..., ”Mi-e frică de oameni,

dar nu-i urăsc,” zise și oftă surâzând,

trecându-și mâna prin părul gris

și des ca peria. Am conversat frățește,

am împărtășit gânduri, un om autentic.

”Totul poate fi sufocat, numai

pe Dumnezeu din noi nu-l putem gâtui,”

zise și tăcu. Apoi izbucni într-o tiradă:

”Este o crimă, o rușine pentru fiecare

om să știe că lumea cea de astăzi este

îmbrăcată în cămașa de forță a deznădejdii

și acolo stă sufletul. Absolutismul economic

s-a transformat în putere. Canibal invizibil

el controlează prin ordine dictatura foamei

și devoră bărbații și femeile, tinerii și termină

și cu odihna strămoșilor noștri. Libertate

pentru toți iar lupii să mănânce mieii. Viața

advărată ne-a părăsit...” Lua porumbelul   

șchiop în mâini, îl puse sub haină să i-l dea

primarului să-l tocnească.  

No comments:

Post a Comment