Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Wednesday 9 August 2023

ȘACALUL CEL MAI NESĂTUL, CAPUL ASASINILOR

 

Șacalul cel mai nesătul, păros

roșu la față cu buzele groase

de bețivan, cu glas de curvă

bătrână miloasă umple ecranul,

se clatină și scheaună: ”N-am cum

să nu vă jupoi pe toți e o bortă

gigantică-n buget, câinii și

porumbeii au mâncat tot,

pe marii bandiți milionari

n-am cum să-i ating, voi

ceștilalți puteți trăi mâncând

ca-n Evul Mediu ‒ ceapă

și mămăligă rece tăiată cu ața,

nouă călăilor torționari Dumnezeu

ne-a dat putere și bogăție, vouă

v-a poruncit să fiți sclavii noștri

ascultători harnici muncitori

așa că vreți nu vreți plătiți

că eu când ajung acasă cu acest

deficit uriaș în buget nu mă pot

privi în oglindă și când mă uit

la chipul meu din apele oglinzii

ăla urlă la mine: ”Bă cap sec,

jupoaie-i pe toți ‒ bagă-i la zdup

dar de bănci și traideri nu te-atinge.

Bă, Marcele ești un prost și-un bețiv.”

Ce pot să-i spun chipului meu care

mă sfidează?”  

No comments:

Post a Comment