Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Wednesday 2 August 2023

AUD VOCEA PROFETICĂ A LUI LUTHER

 

Până când lumea mea e vie,

nevătămată mă gândesc mergând

printr-o pădure de gânduri

în afara materiei mă învârteam

prin orașul scufundat în gaze

toxice: e viață încă, mai târziu

desfătările blestemelor vor fi

mai profunde, crime iuți vâlvătăi

mă prăbușesc în iad unde aud

vocea lui Luther Martin urlând

cu infinită fatalitate prin aerul

mirosind a cenușă: ”Să fie rupți

în bucăți, sugrumați, înjunghiați

precum câinii turbați ‒ toți!”

Așa sunase trista vorbire a lui Luther

când a aflat de faptele răsculaților

și când îl aud și eu acum când

privesc biserica cu basoreliefuri

din Wittenberg.   

No comments:

Post a Comment