Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Monday 31 July 2023

HÖLDERLIN

 

Din micul turn privind curgerea

râului Neckar, lângă căsuța dulgherului

Zimmer, îl văd stând de vorbă

cu Hölderlin, nebun fiind și-i aud:

‒ De ce ai grijă de mine eu fiind

un străin?, întreabă Hölderlin.

‒ Fiindcă tu parcă ești copilul meu

și-amândoi stăm pe pragurile

Absolutului ‒ zise dulgherul.

‒ Atunci de ce nu mergem acasă?

‒ Da, mergem imediat, ne trebuie

o pasarelă peste Rin.

‒ Atunci durerea ta cea mare va plânge,

visele tale nu se vor întoarce din Grecia,

inimă copilăria ta s-a terminat

lângă sandala de aur a lui Empedocle,

aruncată de vulcan ca să-mi pun capul

pe ea. Viața mea a rămas pururea

în urmă, durerea mea curge prin ani,

praful îți acoperă trupul nimeni

nu-ți ascultă glasul, inima.

Tu, Zimmer, mântui omenirea.

‒ Până la ultima suflare voi sta

lângă tine, copilul meu, căci tu ești

iubire și freamăt.

‒ Poemul mi-a reușit, sentințele

vieții sunt transparente. Niciun vuiet.    

Viața e farsă menită a fi dusă de toți.

‒ Zimmer: Domnul e tăria mea și eu

laud pe Domnul.

‒ De ce aceste negre presimțiri, inima mea? 

No comments:

Post a Comment