Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Monday 13 November 2023

GRETA THUNBERG ‒ JEANNE D’ARC REDIVIVA

 

Eu sunt Jeanne d’Arc rediviva

nu scăpați voi miliardarilor

de o asemenea fecioară care

vorbește zi și noapte cu Arhanghelul

Mihail, eu sunt pură ca verdele crud

în gelița primăverii păsările poartă

sufletul meu ca pe o frunză ce abia

a deschis ochii în lumină mugurii

copacilor visează ultimul meu vis

rândunica mi-aduce puișorii

să-i ocrotesc și eu tremur ca un fir

de iarbă de iubire pentru că voi

râdeți, miliardarilor și sfredeliți

cu instrumente demonice toată

scoarța pământului și-i extrageți

sângele pe care râzând îl serviți

la ospețe rănile planetei sun rănile

noastre din suflet care agonizează

ca un cadavru ‒ să râdem cu toții,

prieteni căci miliardarii lumii

au făcut din mine o bidinetă,

o slugă plătită ‒ n-ați văzut cum caraliii

mă duc de mâini și de picioare cu atâta

gingășie, cu atâta tandrețe ‒ mă pun

pe picioare în centrul mulțimii și zic:

ha vorbește fata! ‒ iar eu râd ca întâia

dungă a luminii în zori, râd și adâncile

păduri din Suedia mutilate. Râdeți

păduri, râdeți arabi dezarmați că eu

cu discursurile mele presur cenușă

pe cadavre, presur cenușă cu gura

mea peste căcat, miliardarii  nu-mi

neagă frumusețea și mă bat pe buci.

”Lasă, fato, dragostea să vină la tine,

avem noi grijă s-o plătim regește.”

Și eu merg s-o întâmpin pe drumuri.

Acum sunt dusă să mă filmeze

ca o sălbăticiune ce sângerează lin

într-o menajerie. Priviți miliardarilor

cum în pace înverzește tâmpla fecioarei.

Miliardarii lumii sunt statul meu

pe care eu îl conduc. Eu le poruncesc:

hai, coioșilor, mișcați-vă, plasați

banii unde trebuie.      

No comments:

Post a Comment