Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Thursday 4 April 2024

MARILE SISTEME FILOZOFICE S-AU CLĂTINAT

 

***

Gândurile omului sună ca un zurgălău

într-un bostan gol și când te uiți și vezi

ce numește el ideile lui, biata ființă

se-mbolnăvește, leșină, se vede crăpat

de moarte: marile sisteme filozofice

s-au clătinat și-au căzut în ruină

și cosmosul le privește cu indiferență

se uită ca la un joc de copii. Unde-s

școlile lui Platon, Aristotel și Socrate?

Toate-s pulbere și toate gândurile lor

până la unul sunt netrebnice pentru că

gândul nu-i decât un lucru creat de om.

Nu-mi place, spune Dumnezeu omul

care nu doarme, care se aprinde, în pat

se perpelește de neliniști și de fierbințeli.

Ce rost e? Ce știe el măcar cum are să fie

mâine. Știe el măcar ce culoare are timpul?

Ar face mai bine să-și spună rugăciunea.

Niciodată n-am refuzat pâinea aspră.

Eu am nevoie de cel ce se roagă precum

el are nevoie de mine. Prin asta suntem

legați. Acela e plăcut inimii mele cel care

stă în brațele mele ca un copil de țâță

și râde și nu se îngrijește de nimic

mi se încrede cu totul mie. Numai

în ne‒gând mă veți vedea.

‒ Doamne, tu stai în ne‒gând, dar omul

e cuprins de spaime, nefericit din pricina

netrebniciei sale. E de prisos, inutil

printre atâtea lucruri noi, el e unicul

lucru vechi care nu mai trebuiește nimărui,

nici măcar telalului.     

No comments:

Post a Comment