Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Tuesday 11 July 2023

EU AUȘVIȚIZATUL

 

În fine, în sfârșit, la urma urmelor

ziditorul lumii este un Dumnezeu

iubitor și înțelept, când ne trezim

dimineața din somn primul nostru

gând ar trebui să se îndrepte către

Dumnezeu și după ce s-a îndreptat

gândul către El am revenit la geam

mă sfârșesc și gem în fața ființelor

care trec și pe mutrele cărora scrie:

Exterminare. Parcă ar ști cu toții

că am fost condamnat la moarte

prin înfometare și mă gonesc

într-aiurea flămând, fără căpătîi,

fără un ban de-o pâine, șacali

cu dinții rari cu burdihanul

târându-l de pământ mă urmăresc

scheunând, cu o scufiță roșie

pe țeasta lor ascuțită, în ei zace

acest vis practic al golului din ei

de exterminare și mă hăituiesc

spre aușvițul lor potențat cu primarul

și prefectul, obersturmanni SS care

mă mână să mă-nchidă-n azilul

lor din beci unde să-mi rupă oasele

să mă înfometeze total, să-mi smulgă

carnea cu dinții fără nicio melodie

de fundal ca să-mi ofere ca ultim

pahar de fum cu miligrame de sulf

și niciun zbor grav al duhului: doar

urlu de trei ori: adio demnitari asasini

bolșevici, adio primari vraiște, adio

îmi zic mie însumi ‒ limitele focului

se rup Aușvițul se întinde nesfârșit.  

No comments:

Post a Comment