Featured post

REFERINȚE CRITICE

MELANCOLIA FULGERULUI      Vlad Neagoe are cosmognia în sânge. Închipuirea sa e inflamantă de spectacole terifiante, de convulsii metaf...

Sunday 30 July 2023

URÂTUL UCIDE PORUMBEII

 

Sosită la porțile nopții, lumea

asta de canibali bezmetici

fără mamă fără tată stigmatizată

de orori, de trădări, de invidii,

părăsiri, torturi și genociduri

cu metodă și sistematice se-nvârte

așa și așa când așa, când așa,

dar nici așa se-nvârte în toate

părțile și niciun zeu, niciun drac

nu vrea, refuză furios s-o încalece

și distribuiți de pofte în mari

bande de tâlhari organizează

lagăre ale morții cu miile și

îngroapă oamenii de vii

jupuindu-i mai întâi, bestii

nemaivăzute pe toată scara

ierarhică și nimeni nu zice

nimic e ca și cum și-ar sufla

mucii pe asfalt abia deslușesc

o lume cu păsări și copii care

mă trezesc la viață când le aud

cântecul, în zori când bătrâna

mea pisică vine și mi se-ntinde

pe genunchi, iar sufletul meu

se aciuiază în culorile florilor

uneori atât de minuscule că-mi

pare că orbesc ca un exilat

hoinăresc pe străzile încărcate

de mașini, biciclete, trotinete

sufletul meu face slalomuri

printre aceste drăcării în viteză

șovăitor și neliniștit ‒ nu-și mai

găsește sălaș și se izbește de copaci,

aici sunt somnambul, orfan și învins ‒

în subsoluri și case zăbrelite crimele

se extind ‒ o barcă albastră se apropie

se-aprinde mă așteaptă, aici nu există

nicio patrie. Lumea asta spurcată

spurcă sufletele curate și vor

să moară de urât. Și totuși se-nvârt

în a morții lume mută. Niciun fir

de lumină nu se prinde-n geană.   

No comments:

Post a Comment